La maternitat ha estat un tema recorrent en el meu treball, de forma més o menys explicita el tema planeja en molts dels meus projectes.“Tondo o la quadratura del cercle” 1995, retrats de forma circular tots ells de companyes del món del l’art que en el moment de ser retratades no eren mares. El projecte s’iniciava amb una sessió fotogràfica on amb un nadó de préstec, jugàvem a ser mares,”posàvem” amb el nadó, en aquest cas jo retratava la posició triada per les dones retratades, com si d’un catàleg de projeccions maternals es tractés. El projecte fa clara referència a les Madonnes retratades en tondos, quadres circulars, que durant centúries s’han ofert com a regal a embarassades o recent casades com a auguri d’una bona maternitat.“Countdown” 1997, es tracta de” data paintings”, realitzats els darrers tres mesos d’embaràs, un cada dia fins el dia del part, petits bodegons d’eines d’us actual en ginecologia, cada quadre una eina. Per les seves formes aquestes eines al·ludeixen explícitament a la sexualitat femenina, com a repertori d’instruments.“Guixos a terra” 1997 Jugant amb la sublimació que suposa les reproduccions d’ obres d’art amb guixos a terra tan populars en espais públics, “guixos a terra” era un projecte que reproduïa una obra de “Tondo o la quadratura del cercle” a terra en una sala d’exposicions.“Caritat”1999 Una de les virtuts més representades, una dona amb més d’un nen, sovint la verge Maria amb Jesús i Joan baptista, en una galeria en aquest cas el Glass Cabinet de la galeria Estrany de la Mota, vaig col·locar un filtre vermell als vidres de l’aparador que impedia veure els petits tondos amb claredat i tenyia tot l’espai expositiu de vermell.“Sang i caritat” 2000 (...)“Tempanillos de áreas de refuerzo” 2000 (...) “Morfing”2002 (...) “Stabat Mater”2008 (...)
- Català
- English